zondag 1 juli 2012

Unique therapeutic protein shampoo


Ik ben erg blij met het aanschaf van Unique therapeutic protein shampoo.
Unique therapeutic protein shampoo is een Deense merk. Het wordt in Denemarken gemaakt uit wei (whey) dat is een restproduct dat overblijft bij kaasbereiding. Het bevat hoge concentraties proteïnen, vitaminen, mineralen en lipiden. Deze mix blijkt een buitengewoon positief herstellend en verzorgend effect te hebben op haar en op de hoofdhuid. Dat is dus juist wat ik nodig heb, want een tijdje terug had ik enorm last van hoofdhuid eczeem. En daardoor ook last van schilfers, roos, gevoelige en pijnlijke hoofdhuid en vooral jeuk met gevolg als beschadigde huid. Het was echt om van te huilen. Waarschijnlijk was de oorzaak omdat ik agressieve shampoos gebruikte waar veel parfum en SLS ingrediënten in was verwerkt. 
SLS is: sodium lauryl sulfate, sodium laureth sulfate en sodium acetyl sulfate. Nou deze ingrediënten zitten in de meeste reinigingsmiddelen, fabrikanten voegen het toe omdat het goed schuimt en goedkoop is. Het zijn synthetische stoffen en schuimen. Maar SLS reinigt zo sterk, dat het ook gebruikt wordt om garagevloeren te reinigen en motoren te ontvetten. En wat veel erger is: er is bewezen dat het op lange termijn kankerverwekkend is. Het Amerikaanse "College of Toxiology" zegt dat SLS gedurende ongeveer vijf dagen in ons lichaam blijft, nadat we onze huid of haren ermee gewassen hebben. Uit andere onderzoeken is gebleken dat het gemakkelijk door de huid wordt opgenomen en in onze bloedbaan terechtkomt, waarna het zich kan ophopen in het hart, de lever, de longen en de hersenen. Toch wordt SLS nog steeds in de meeste schuimende reinigingsproducten toegepast - zelfs in sommige tandpasta's! Bron: heelnatuurlijk.nl


Ik zal het korthouden, door de irritante aandoening heb ik van mijn huisarts diverse soorten lotion, shampoo en zelfs medicijnen om in te nemen op recept gekregen. Maar helaas maakte het alleen maar erger, resultaat was meer haaruitval en droog haar. Na een zoektocht naar een goed shampoo ben ik via een dermatoloog achter gekomen dat ik een hoofdhuid vriendelijke shampoo (met biologische ingrediënten) moet gebruiken en het liefst met proteïnen om mijn haren en hoofdhuid te voeden. Want een gebrek aan proteïnes is de voornaamste reden voor droog haar en haaruitval. Bij de biomy.nl ben ik Unique therapeutic protein shampoo tegen gekomen en natuurlijk meteen besteld.

Na een aantal keer te hebben gebruikt voelt mij haren zacht en soepel aan. Het ruikt heerlijk kruidig en de geur blijft even hangen. Het aller belangrijkste is dat het mijn hoofdhuid niet irriteert, waardoor ik ook minder haaruitval heb.


 
Een min punt vind ik dat er alsnog Ammonium Lauryl Sulfate (neefjes van SLS) in wordt gebruikt (waar ik  gelukkig niet veel last van heb) maar ze beweren dat het op natuurlijke basis is. Ik vraag me af of het ook echt zo is. Laten we hopen dat het op lange termijn niet schadelijk is zowel voor mij hoofdhuid als voor het milieu.

Wat beloofd de shampoo:
Voegt sterkte toe
Maakt glanzend
Vocht inbrengende werking

Puur en gecontroleerd biologisch Unique gebruikt milde, milieuvriendelijke ingrediënten met een natuurlijke oorsprong; emulgatoren op plantenbasis, gecontroleerd biologische hydrolaten en plantenoliën, gecontroleerd biologische melkwei, milde conserveringsstoffen, biologische essentiële oliën en gecertificeerde fair trade ingrediënten. Unique producten worden gemaakt zonder: parabenen, propylene glycol, PABA zonnefilters, synthetische kleur- of geurstoffen, nano deeltjes, genetisch gemodificeerde ingrediënten, sulfaten, formaldehyde, TEA of EDTA. Unique is Ecocert gecertificeerd.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten