maandag 18 juni 2012

Love the Planet body butter


Afgelopen weken ben ik opzoek geweest naar een goede Body butter voor mijn droge huidje. Na een zoektocht naar een duurzame en veilige body butter ben ik het merk love the planet tegen gekomen bij biomy.nl

Hoe is love the planet ontstaan: de ontdekker van Love the planet is Laura McComiskie die in 2002. Het bereiken van de finale van de Britse Vrouwelijke Uitvinder van het Jaar Awards in Londen in 2002 met haar afwasbaar Cleansing Pads idee, spoorden haar aan om dit idee verder te ontwikkelen en  Love The Planet te lanceren. Omdat er weinig betaalbare groene cosmetica merken bestonden, besloot zij Love The Planet merk verder op te zetten. Zij is gekwalificeerd om schoonheid producten te maken met behulp van natuurlijke en organische grondstoffen uit duurzame bronnen. 

  Love The Planet is een totaal nieuw merk voor mij, omdat de naam aantrekkelijk is besloot ik het te testen. Bij biomy.nl kocht ik de grapefruit body buter (100 gr). De verpakking ziet er simpel en saai uit en bevat verassend weinig ingrediënten! De pot is afgesloten door middel van een draai deksel. Op het moment dat ik het deksel van de pot open maak, komt er meteen een grapefruit geur uit die er natuurlijk en niet chemisch ruikt. Ik zie meteen dat het een vrij dikke body butter is die mooit wit van kleur is. Wat ik me als eerste afvraag kijkend naar de butter is, hoe de smeerbaarheid van deze body butter is. Heel voorzichtig neem ik met een lepeltje uit de pot en smeer ik het meteen op mijn droge huid. Het smelt vrijwel snel en het is makkelijk smeerbaar. Ik voel meteen dat mijn huid babyzacht en schilfer vrij is. Na een aantal dagen te hebben gebruikt, voelt mij huid zacht en ziet er gezond uit. 
 
Plus punten en min punten van Body Butter
Na een aantal keren te hebben gebruikt  ben ik erg tevreden met dit product. Het is een goed smeerbare body butter wat ik persoonlijk erg aangenaam vind. In het verleden heb ik ook body butter van een andere merk gebruikt, maar die was niet goed smeerbaar. Want bij deze voelt het niet vet aan is makkelijk smeerbaar. De minpunt vind ik dat er op de voorkant van de verpakking staat ‘neutral company’ op, maar helaas kan je op hun site niks terug vinden hoe ze dat realiseren.
Love the Plan producten zijn vrij van:
 • Parabenen
 • Minerale oliën
 • Kunstmatige kleuren en geuren
 • Dierproeven en dierlijke producten
 • Natrium lauryl sulfaat of Laureth
 


In de loop der jaren is Love The Planet verschenen in Cosmopolitan, Marie Claire, The Observer Magazine,  Top Sante, Zest en nog veel meer. Celebrity fans van de producten zijn onder andere  Kimberly van de Pussycat Dolls en Channel Vijf Isla Traquair.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten